Friday 25 February 2011

Bicara Karya berjaya

Syukur Alahmdulillah, majlis bicara karya yang berlangsung pada 23 Feb lalu di Perpustakaan Raja Tun Uda, Shah Alam sangat berjaya. Seramai hampir 300 orang hadir termasuk 40 orang pelajar dari UKM, Bangi. Jarang sekali khalayak sebegini ramai dalam majlis-majlis serupa ini. Majlis berjalan dengan lancar dan sempurna, dipengerusikan oleh Ir. Kassim Muhamad dan Prof. Dr. Ir Wan Abu Bakar Wan Abas, meskipun dalam keadaan 'sound system' nya yang tidak begitu baik.

Empat orang pembicara di ketengahkan dalam majlis ini, mereka ialah SN Datuk Anwar Ridwan dan Dr. Syed Husin Ali yang membicarakan buku 'Kumpulan Esei Budaya Bertindak' manakala Che Abdullah Che Ya, pensyarah sastera dari UKM dan Mohamad Daud Mohamad, penagawi bahasa dan kritikan sastera DBP, membicarakan buku Kumpulan Cerpen 'Ranum' karya Razali Endun.

Ucapan aluan disempurnakan oleh sdra Dinsman selaku Presiden PAKSI, manakala ucapan penuntup dilakukan oleh Puan Hjah Mastura Hj Muhamad, Pengarah PPAS. Semoga kejayaan ini akan menjadi rangsangan dan galakan bagi PAKSI menganjurkan acara-acara seterusnya.

No comments: