Wednesday 22 June 2011

Pelancaran Novel, 'Cinta AF' pada 29 Jun ini

Novel 'Cinta AF' karya terbaru Razali Endun akan dilancarkan oleh Samad Said pada 29 Jun ini.






Samad Said Lancar Novel ‘Cinta AF’ 29 Jun


Sebuah lagi novel terbaru Razali Endun akan dilancarkan pada 29 Jun ini di Pusat Konvensyen Shah Alam, Selangor. Novel itu yang diberi judul, ‘Cinta AF’ akan disempurnakan pelancarannya oleh SN Datuk A. Samad Said. Selepas pelancaran Samad akan membicarakan novel tersebut Turut akan membicarakannya nanti ialah sdra. Dinsman. Manakala Prof. Dr. Wan Abu Bakar bin Wan Abas akan menjadi moderator pada majlis itu.

Majlis pelancaran ini mengambil sempena pesta buku dan sambutan Hari Ilmu Selangor yang akan diadakan bermula 24 Jun hingga 1 Julai 2011. Majlis pelancaran novel ini antara acara daripada beberapa banyak acara yang disediakan untuk memeriah dan menceriakan lagi pesta buku tersebut. Slot yang diberikan untuk acara ini ialah antara pukul 4-6 petang pada 29 Jun (Rabu), bertempat di pentas aktiviti, Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), di Shah Alam.

Novel ‘Cinta AF’ yang diterbitkan pada tahun ini mengisahkan kegilaan remaja Melayu yang mahu menjadi penyanyi, pelakon serta selebriti bagi mengejar kemewahan, kepopularitian dan glamor. Kegilaan ini juga tidak terkecuali mempengaruhi dua orang remaja, Lokman dan Alif dari sebuah perkampungan Felda untuk mencuba nasib dalam sebuah program realiti yang penuh fantasi anjuran sebuah stesen tv. Falsafahnya, ‘biar gagal dalam usaha, jangan takut mencuba,’ menjadi dorongan kuat baginya menyertai program realiti ini.

Apabila diketahui oleh ustaz Munir bahawa Lokman dan Alif akan mencuba bakat seni suaranya dalam program itu, ustaz Munir tidak membantah sebaliknya meminta Lokman menyelam sambil minum air. Pada kesempatan itu ustaz Munir mahu supaya Lokman menyerapkan aktiviti dakwahnya di kalangan peserta program itu yang dianggap oleh ustaz itu sudah mula terpesong daripada aqidah dan ajaran Islam. Lokman yang mempunyai latar pendidikan agama di kampungnya amat sesuai untuk melaksanakan misi itu.

Lokman mengalami kejutan budaya ketika berada dalam program itu dan beliau berasa suasana di situ sangat berlainan daripada persekitaran di kampungnya. Dia bukan berhadapan dengan realiti tetapi di kelilingi oleh suasana fantasi dan ilusi. Lokman berdepan dengan konflik besar dalam dirinya, bergelojak dan tidak tenteram, meskipun mengecapi kemewahan, kepopularitian dan glamor. Lokman berada di persimpangan yang bersilang. Lokman merasakan ada kelompangan dalam hidupnya meskipun sudah mengecapi kemewahan, kepopularitian dan glamor. Apa sebenarnya yang dicari oleh Lokman? Berjayakah Lokman dalam misi dakwahnya? Bacalah novel ini sampai habis.

Majlis pelancaran dan bicara novel ini terbuka kepada orang ramai secara percuma. Novel tersebut akan turut dijual pada majlis pelancaran itu. Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada Razali Endun 019-6658064.

1 comment:

Nurul Farehah Jaamad said...

Tahniah, Tuan Razali Endun! Saya ingin mendapatkannya. Nanti saya hubungi tuan. Tahniah!