Wednesday 15 August 2012

Nasaruddin bercita-cita jadi menteri agama?

Itu Nasaruddin Mat Isa sekarang selalu dilihat dalam tv bersama PM Najib. Tak salah bersama-sama PM sekiranya ada urusan yang ada kaitan dengan PM. Sekarang Nasaruddin sibuk mengaturkan ulama Arab berujmpa dengan PM, tentu atas kepentingan politik PM. Ketika PM Najib berada di Arab Saudi baru-baru ini untuk menghadiri mesyuarat OIC, kelihatan Nasaruddin sibuk bersama-sama PM dan ulama Arab. Mungkin pertemuan itu diatur oleh beliau untuk PM?

Ramai orang terutama ahli Pas tidak senang dengan telatah Nasaruddin ini. Sebenarnya telatah Nasaruddin yang bercita-cita menjadi menteri sudah kelihatan apabila dia dikatakan bermain pernanan penting di belakang layar ketika sibuk isu penubuhan kerajaan muhibbah dulu. Ramai menyangka dia bercita-cita besar untuk jadi menteri. Mungkin menteri agama? Kalau betul, akan tergugatlah Khir Baharom nanti?

Pemuda Pas Kelantan yang tidak senang dengan gelagat Nasaruddin ini meminta beliau meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat. Aku tak fikir dia akan letak jawatan, lebih2 pula PRU 13 di ambang pintu. Dia akan bergayut sebagai wakil rakyat, sekurang-kurangnya dapat juga elaun sehingga parlimen dibubar.

Aku menyokong saranan Tukar Tiub supaya dipecat saja Nasa daripada Pas. Pas harus bersih daripada anasir yang berkepentingan peribadi. Pas tak akan rugi tanpa Nasa, seperti Pas tak rugi dengan pemecatan Hassan Ali sebelum ini.

No comments: