Tuesday 2 August 2011

Ralat

Luahan rasa para pekerja Dawama dilakar di atas sepanduk

YB Azmin Ali, DUN Hulu Kelang menerima salinan Memorandum daripada wakil pekerja
Dawama. Tiga Memorandum telah diserahkan kepada TPM YB Muhyiddin Yassin, tetapi satu pun tidak mendapat perhatian.


Ada sedikit kesilapan dalam artikel saya bertajuk, 'Ramadan yang suram bagi pekerja Dawama.' Nama YB Wakil Rakyat Ampang sebenarnya ialah, Zuraidah Kamaruddin, bukan Fauziah Salleh seperti yang tercatit. Saya mohon maaf atas kesilapan ini.


Pagi tadi YB Azmin Ali, YB Abdullah Sani dan YB Zuraidah Kamaruddin ada di hadapan premis Dawama bersama-sama dengan kakitangan Dawama yang berkumpul di situ. YB Abdullah Sani menasihatkan para pekerja itu supaya segera mengambil tindakan segera. Sebagai tindakan segera YB Abdullah Sani telah mengajak ketua kesatuan sekerja di situ, En Zainal Awit dan beberapa orang lagi wakil pekerja ke Putrajaya untuk berjumpa dengan Ketua Pengarah Kementerian Sumber Manusia.


YB Azmin bersimpati dengan situasi sedih yang dihadapi oleh para pekerja. Beliau akan berusaha menyelesaikannya dan berharap agar kes itu segera mendapat perhatian dan tindakan TPM yang juga menteri pelajaran. Adalah diluar rasa perikemanusiaan perkara itu berlaku pada bulan Ramadan ini. Lagipun, menurut aduan pekerja notis yang diberikan oleh majikan terlalu singkat dan pekerja diberitahu secara mengejut.


Demikianlah sedikit berita yang kurang enak yang dipaparkan di sini untuk maklumat anda sekalian.


No comments: