Monday 2 May 2011

Pesta Buku 2011

Ah! Sungguh dukacita Pesta Buku Tahun ini tak dapat aku ikut sama. Benar kata-kata ini, kita hanya boleh merancang, Allah yang menentukan. Memang aku sudah rancang nak hadir pada Rabu 27 April, menyahut undangan DBP dalam program acara, 'bagaimana saya menulis' oleh Nisah Haron dan Dr. Mawar Shafie, tetapi tak dapat hadir walaupun aku sudah beritahu Nurdiana di DBP akan hadir. Tiba-tiba hari itu aku tidak sihat, tak dapat berdiri betul, mahu jatuh sahaja. Pergi jumpa doktor, katanya aku mungkin menghidap 'vertigo' iaitu gegendang telinga aku ada infections menyebabkan imbangan badan aku tidak tetap. Oh! baru aku tahu rupanya gegendang telinga itu menjadi pengimbang badan kita untuk kita berdiri dan berjalan. Patutlah aku rasa macam mahu jatuh aja dan kepala pusing dan berdiri menjadi tak tetap. Oleh kerana itulah aku tak dapat pergi melihat pesta buku kali ini. Tak apa, Insyallah bulan Jun nanti ada pesta buku Selangor, kalau Allah kunrniakan kesihatan aku akan pergi.

No comments: