Sunday 26 April 2015

Perang Semakin Sengit

Perang di Yaman, Syria dan Iraq masih belum reda. Begitu juga perang antara Dr. M dengan Najib masih bergelora. Dr. M minta Najib letak jawatan atas alasan 1MDB dan siapa arah Atantuya dibunuh masih belum dijawab oleh Najib.

Najib masih berdegil, keberatan mahu letak jawatan. Apa perlukah Najib letak jawatan? Siapa pun yang menggantikan Najib akan serupa juga caranya dengan Najib. Umno/BN sudah setkan kaedah dan cara yang harus diteruskan oleh PM-PM. Dengan penggantian Najib yang didesak oleh Dr. M bererti transformasi Najib GAGAL.

Kalau Najib letak jawatan, harapan Pakatan berhasrat menjatuhkan BN/Umno akan turut gagal. Selagi Najib berada di kerusi PM, maka mudahlah peluru di sasarkan kearah Najib, yang semakin gelabah diasak oleh Dr. M. Tambah lagi masalah GST yang membebankan rakyat menjadi peluru untuk ditembak ke arah Najib. Rata-rata rakyat sangat marah terhadap kerajaan yang mengenakan GST. Barang-barang makanan harian pun dikenakan GST, dahulu tidak pun dikenakan cukai. Biarkan rakyat terus marah, lagi mudah menjatuhkan BN/Umno. Walahuallam!

No comments: